Emmy 2004 och 2009

få se, jag gick i 7an på första bilden, då blir det år 2004 (?)

Ja, den första bilden är tagen år 04, jag gick i 7an. Och nästa bild är tagen 09 jag ska börja 3an. På något sätt så tycker jag att jag faktiskt har förändrats! i 7an syns det klart och tydligt att jag just har börjat sminka mig, och fixa mina ögonbryn, hallå eller, ser ni mina ögonbryn?! och inte för att tala om hur jag la kajalen, är det inte fruktansvärt. Men på den tiden tänkte man inte på hur man stoppade, det var coolt bara att stoppa smink på sig.
7an var nämnligen de år jag började sminka mig, jag hade aldrig sminkat mig förr, förutom om man klädde ut sig, men hur seriöst blev det då ?

Och mitt hår då? jag borstade det så ofta man kunde, och jag brydde mig inte speciellt mycket om det var platt där uppe, för jag hade ju trots allt jätte tjockt och fluffigt hår. Och 1 cm tjocka blonda slingor var bara coolt, och att ha utväxt var också inget jag brydde mig om.

Och jag kommer ihåg när jag hade köpt min första fondation. Jag tyckte de var så pinsamt att köpa den så jag gick in på domus, kollade runt lite på vilket märke jag skulle ta, också tog jag bara en, utan att kolla vilken hudfärg de var på den!!! och nästa dag på skolan slutade med att john frågade om jag hade råkats somna i solariet. Lite pinsamt, men då förstod jag ju att det kanske fanns olika färger på fondation? och mycket riktigt det fanns det. Men jag orkade inte lägga ner pengar på en ny när jag just hade köpt en, så jag använde den i fel färg tills den var slut! haha, fast på den där bilden hade den fondationen hunnit ta slut, så jag hade en i min egna hudfärg, nästan i alla fall, lite gulare men det gick!

Och det värsta man kunde göra när någon tog en bild på en, var att le. De var absolut förbjudet! jag hade mina perioder då jag tyckte att jag var super ful när jag skrattade, så jag lovade mig själv att aldrig mer skratta, och absolut inte offentligt. Men hur tror ni att det gick? super dåligt, så jag fick stå ut med mitt fula yttre när jag skrattade. Men vet ni, jag tror de var bra att jag inte kunde hålla mig för skratt? för tänk om det hade blivit en vana att aldrig skratta? hur skulle jag vara då?


Kommentarer
Postat av: Linnea

haha så sött att läsa allt detta!:D haha du var så söt då du var liten! inte för att du inte är söt nu med ju:P

öh haha jo det där med att skratta. cicci var likadan. hon försökte också sluta skratta för att hon gjorde nån ful min. haha det höll sådan tur inte så länge;)

2009-08-22 @ 19:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0